Jon Cazenave. Ama Lur, Galerna La Trope

AMA LUR

Jon Cazenave

10 NOV - 11 DEC
Fundación Luis Seoane

Con esta obra o artista de orixe vasca continúa explorando a súa identidade e sitúase dentro da paisaxe, para habitala e poder comprendela. O corpo enteiro forma parte da terra, e así, recompila un novo rexistro de imaxes, inmerso no máis grande dos silencios e a maior das contemplacións.

En ocasións, a fronteira entre o interior do artista e o exterior vólvese borrosa mesturándose na imaxe dúas realidades que eclosionan e á vez converxen. A experiencia estética da terra –lur en eúscaro– abórdase aquí desde unha dobre perspectiva. Por unha banda, desde o punto de vista do matricial, da terra como natureza-nai –como matria– e por outro, desde a súa acepción máis matérica. Ambas perspectivas encerran o enigma da orixe como un dos seus cuestionamientos principais. A xénese do universo e do ser humano así como a orixe da creación artística son representadas no traballo do artista por medio dunha estética que, en si mesma, encerra unha concepción similar. As imaxes configúranse de formas infinitas cuxa forza e pluralidade transmiten a potencia do germinal, manifestando a natureza explosiva do fértil.

En AMA LUR apréciase a capacidade do autor para silenciarse: a natureza favorece unha escoita atenta que, á súa vez, permite a aparición. E esa aparición non é outra que a da natureza mesma e a súa linguaxe, articulado en relación aos seus elementos. As súas imaxes manifestan o orgánico e dinámico, xa sexa na explosión da ondada, na atención á pegada ou o suco.

O artista vai máis aló ao combinar as imaxes filmadas de pinturas únicas realizadas fai miles de anos con imaxes gráficas, abstractas e crúas creadas mediante impresión risográfica. Así dá forma a cuestións relacionadas coa imaxe, a súa orixe e a súa produción no contexto contemporáneo.

Jon Cazenave (San Sebastián, 1978) é economista e artista visual. Autor austero, silente e sintético, utiliza un proceso baseado na procura do coñecemento a través do cuestionamiento introspectivo, cuxa finalidade última é unha mellor comprensión do contexto que lle rodea.

Desde 2007 a 2019 traballou no proxecto chamado Galerna, que publicou en 2020 da man da icónica editorial *Éditions Xavier Barral e Dalpine.

O seu traballo exhibiuse en institucións públicas e privadas como Sala Canle de Isabel II (España), CaixaForum (España), Tabakalera (España), CentroCentro Palacio de Cibeles (España), CCCB (España), Fundación Museo Jorge Oteiza (España), Guangdong Museum of Art (China), Museum Belvédère (Holanda), Museo de Artes Visuais MUNTREF (Arxentina) e Fotomuseum Antwerp (Bélxica).